16 Haziran 2009 Salı

zidane / Futbolun Bolshoy Balesi'ne cevabıydın sen



Bagdat caddesinde bir sinemada terminatörü seyretmek için salona girince gördüm ki en arka sırada 3 tane 16-17 yaşında uzun boylu yakışıklı zengin çocuğu ayaklarını kirli ayakkabıları ile ön koltuğu üstüne uzatmışlar. Bu zibidilik karşısında önce öfkelendim sonra sevindim.

Hayata olan öfkemi çıkartabileceğim ve haklı olabileceğim bir fırsattı bu.

Merdivenleri teker teker çıkarken aklımdan geçen milyonlarca şeyi kimse hayal bile edemez.
Uyarmaya değil kavga çıkartmaya gidiyordum. 3 kişi olmaları hiç bir şeyi değiştirmez üçünün yüreğini toplasan bir kedininki kadardır.

En son ne zaman sokak kavgası yaptığımı hatırlamaya çalıştım. 12 yıl geçmişti. Karşımdaki ise kasklı bir polisti.

İster istemez serserilik günlerinden kalan, kulağıma küpe olsun dediğim, unutmamalılar aklımda canlandı...

çok vurmaya çalışma. gücünü ayarla, kontrollü vur.
kulağına vur.
arkanda kimse olmasın.
güçlü değil cevik olmak önemlidir.
parmaklarını rakibinin saçına takıp başını aşağı eyip kafa atma....sonu kötü olabilir. Babasının avukatları ile uğraşmak zorunda kalma.
ayıranların sana dokunmasına asla izin verme...
öfkeden kendi alt dudağını ısırma, kanatıyorsun. dayak yemiş gibi görünüyorsun.

Yanlarına "sizin kafanızı koparmaya geliyorum" bakışı ile gelince zaten birisi anladı ayaklarını indirdi.
diğerlerinin yüzüne bakarak "indir lan ayağını" dedim.
indirdiler.
3 saniye bir sessizlik oldu. Sessizliği bozmam lazım, yoksa sen kim oluyorsun demeye hazırlanıyordı.

"ben buradayken hareketlerinize dikkat edin, ben Almanya da hapis yattım, yazık olur size" dedim ve dönüp gittim...
(yalan tabikii, eski barmenimiz bizi öyle korkuturdu)


Gülmeyin.... Çok etkili olmuş olacak ki, fuayede görünce yollarını değiştirdiler.

Bu bana Zidane ı hatırlattı.
Hani Unicefin iyi niyet elçisi,
centilmenlikler ve hayır amaçlı gösteri maçları ile dolu kariyeinin son maçında,
kızkardeşine küfür eden Matterazzi yi bir kafada yere seren Zidane.



o olayla ilgili en güzel yorumu kendisi gibi Paris in göçmenlerle dolu varoşlarından gelen Thierry Henry yapmıştı.

"o çocuğu o mahalleden çıkartabilirsiniz ama o varoş mahallesini o çocuğun içinden çıkartamazsınız."


Hiç yorum yok: