21 Temmuz 2009 Salı

kapitalizm


Yırtıcı bir hayvan gibi, sizi sinsice takip eden kapitalizm tarafından dikkatle izleniyorsunuz. Aşağıda, pazarlama stratejilerinde kullanılan otuza yakın maddeden, sadece birkaç tanesini aldım, 12-17 yaş arası, okul tatilinde çalışıp ekstra harçlık kazanan çocukların parasına bile göz diken, tanrım ne acımasız bir sistem bu;


Slobbies (Slower but better working people) : Para ve kariyere değil ancak işten aldıkları zevke önem veren grup.

Boomerang Generation : Ailesinden ayrılıp, yalnız yaşadıktan sonra ekonomik sıkıntılar yüzünden geri dönen genç grup.

Yavis (Young, Affluent, Verbal, Insured and Single) : psikologların ideal hasta profilleri olan genç, zengin, ağzı laf yapan, sigortalı ve bekar grup.

Woopies (Well of older people) : Yaşlı, zengin ve mutlu grup.

TLWC (Third Level Working Couples) : İş yaşamında sabit büro yerine özel projelerde çalışan çiftler.

Dinks (Double income no kids) : Çocuksuz yaşayan ve ikisi de çalışan çiftler.

Moby (Mom Old Baby Young) : Kariyer yüzünden geç yaşlarda anne olanlar.

Doby (Daddy Old, Baby Young): Genç bir eşten çocuk sahibi olan orta yaşlı erkekler.

Skippies (School Kids with Income and Purchasing Power) : Çeşitli yan uğraşları sonucu periyodik gelire sahip olan okul çocukları.

Hiç yorum yok: